Osmdesátá léta v Českolovensku. Zmar a šeď. Atletka Anna (Judit Bárdos) ale prožívá docela úspěšné období. Právě se dostala do Střediska vrcholového sportu, což její maminka (Anna Geislerová), bývalá tenistka, bere jako velký úspěch. Kvůli manželově emigraci v osmašedesátém byla totiž státem degradována na uklízečku v divadle a estébáci jsou jí v patách.
Anna na sobě tvrdě dře, má našlápnutou kariéru a před sebou olympijské hry v Los Angeles. Na splnění kvalifikačního limitu záleží jak jí, tak i matce, ale hlavně straně, která rozjíždí program státem řízeného dopingu. Mladá sprinterka se však záhy rozhodně, že to zkusí i bez steroidů. Matka má ale trochu jiné představy. Doufá, že její dcera využije olympiádu k emigraci a rozhodne se ji podávat Strombu tajně místo obyčejného béčka.
Fair Play je třetím celovečerním filmem Andrey Sedláčkové a zatím nejlepším. Její filmový debut Oběti a vrazi zaujal jen přesvědčivými hereckými výkony, snímek Musím tě svést naopak připomínal delší televizní inscenaci s plitkým scénářem. Fair Play přitom jako celek drží naprosto při sobě.
Neokoukaná Bárdos podává v hlavní roli solidní a uvěřitelný výkon, jenž překvapivě nijak nepodkopávají dobře nasazené postynchrony Bereniky Kohoutové. Geislerová po delší době vystoupila ze škatulky a místo osudové ženy na stý a první způsob dobře sekunduje, velký prostor má také estébák Igora Bareše, který talent pro negativní postavy prokázal v Hořícím keři. Právě linka se Státní bezpečností ale trochu pokulhává.
Matka Anny totiž pomáhá kamarádovi disidentovi (Roman Zach), který se po letech vynoří z ničho nic, přepisovat tajné dokumenty. Začne s tím zrovna ve chvíli, kdy ví, že to může mít dopad na sportovní kariéru její dcery. Ta je samozřejmě proti, ale matka tluče na psacím stroji dál… až přijdou estébáci. A v momentě, kdy se po jednom výslechu v Bartolomějské zaběhne do průchodu vyzvracet, bere další materiály, s jejichž přepisem jí nakonec pomáhá sama dcera (!).
Hlavní dějová osa Fair Play, jehož scénář si Sedláčková sama napsala, je však konzistentní, jen mohla být propracovaná trochu hlouběji - ať už díky nejednoznačné postavě trenéra (Roman Luknár), který je vlečen komunistickou mašinérií nebo střediskového lékaře (Ondřej Malý).
Fair Play je nicméně nadprůměrný film se solidní výpravou a kamerou, která vynikne zejména záběry z metra či Karl-Marx Stadtu a závodů. Snímek si bere na paškál téma, o kterém se léta mluvilo jen mezi řádky. Dělá tak sice poněkud černobíle a přímočaře, ale s vervou a úspěšností.