Lída Baarová byla pro režiséra Filipa Renče projektem na dlouhou trať. Chystat jej začal již před lety, původně mělo jít o pětidílný seriál. Scenárista Ivan Hubač však nakonec po domluvě s Renčem a tehdejšími producenty přistoupil na celovečerní film a u něj už po několika peripetiích zůstalo.
Lída Baarová nyní za mohutné reklamní podpory přichází do kin. Kdo zná Renčovu filmografii a styl, mohl tušit, že film bude tlačit na pilu, a to zostra. Podle dojmů kritika Miloše Krekoviče z Denníku N to však na celé čáře přepískl.
"Filmová sezóna teprve začíná, ale Lída Baarová má našlápnuto na jedno z největších zklamání roku," uvádí recenze hned na úvod. "Málokdo čekal, že to bude také zlé. Míra umělecké impotence, laciných triků, šlendriánství a podcenění diváka nemá v dnešním českém filmu soupeře," píše se dál v nekompromisním textu.
Nejhorší podle Krekoviče je, že film nefunguje ani v základní rovině iluze, jakožto historický film. "Všeobecná retro mánie v současnosti klade na filmaře úplně jiné nároky," připomíná recenzent české filmy Lidice nebo Ve stínu.
Recenze se zatím objevila ještě v MF Dnes. Mnohdy nechvalně legrační kritička Mirka Spáčilová má odlišný názor než její slovenský kolega. Film ji prý připomíná životopisy dokonce z dílny světové HBO. "Nikoli velkofilmy, ale řemeslně zdatné, nešizené produkce," míní.
Renčovu Baarovou však podle ní zrazují scénář, představitelka titulní role Tatiana Pauhofová a dabing. Spáčilová však zdůrazňuje, že Renč umí "nakažlivé retro" a vyzdvihuje jeho filmařskou sílu v "drobných momentkách".